Ruud & Elvira in Latijns-Amerika

Uitbarsting Pacaya

Omdat weeen aantal verontrustende mailtjes van jullie hebben ontvangen, hier even een kort berichtje van ons uit Guatemala.

Wij hebben heel toevallig de vulkaan Pacaya beklommenop de dag dat hij is uitgebarsten . Gelukkig gebeurde de ellende ´s middags, terwijl wij aan het einde van de morgen alweer beneden stonden. Niks aan het handje dus! Nou ja... er zijn wel een aantal doden gevallen en het hele dorp aan de voet van de vulkaanis weggevaagd.

Zie foto´s en filmpjes voor indrukken!

Liefs Rudy & Elvis

Rick

Yo Elvis & Rudi :) Sjezus wel erg spannende avonturen in El Salvador he, gelukkig dat het gewoon nog altijd goed gaat. Dat was hoe dan ook wel effe goed schrikken lijkt me...
Ik pak zo de bus naar Huaráz, ben benieuwd! Afgelopen weekend in Chiclayo was geweldig, ik heb andere locals ontmoet en er een hilarische avond uit gehad. Over een maand of wat reeds de details onder het genot van een biertje op het Valkhof! Reis ze nog he :)

Rene

Wij zijn afgelopen week op de rand geweest. Niet het reguliere punt op 2300m wat iedereen het beklimmen van pacaya noemt, echter echt de rand waar 30cm verder de mond van de vulkaan is op 2500m naast de vlag. Hij is onrustig, maar geen gloeiende lava gezien. Natuurlijk niet te doen met witte kleding. We waren allemaal grijs van de as.

gr Rene