Ruud & Elvira in Latijns-Amerika

Salar de Uyuni

De laatste dagen in Argentinie hebben we heel rustig aangedaan in Tilcara om vervolgens dan eindelijkhet volgende land aan te doen: Bolivia!Bij de grens werd al snel duidelijk dat we hier in een compleet andere wereld terecht zouden komen. De chaos was gigantisch, mensen lopen bijna allemaal in de tradionele kledij en de prijzenzijn minstensgedeeld door 2 in vergelijking met Argentinie.

Onze eerste stop was in Tupiza, een leuk overzichtelijk dorpje waar werelaxte mensen hebben leren kennen. Vanuit hier hebben we de zouttour geboekt in plaats van Uyuni waar de meeste jeeps normaal vertrekken. Door te vertrekken vanuit Tupiza hadden we een dag meer in de jeep, maar ook veel minder medereizigers, waardoor we niet de hele tijd in een kolone reden en meer verschillende gebieden zouden gaan zienipv de standaard route.

De tocht was erg inspannend, elke dag opstaan rond 5 uur in de morgen om vervolgens tot 6 uur ¨s avonds door te moeten rijden over zeer slechte wegen. Maar al met al is het allemaal zeer de moeite waard geweest, wehebben weer vele mooie landschappen (woestijnen, vulkanen, lagunes, hotsprings)& dieren ( flamengo´s, vicuñas, lama´s) mogen aanschouwen! De hoogte is soms wel vervelend door steeds terugkerende hoofdpijnen en moeilijke ademhaling, maar de coca bladeren doen wonderen!

Helaas ging het de 3e nacht regenen, waardoor de zoutvlakte veranderde in een grote oceaan. Hierdoor hebben we niet de strak witte foto´s, maar wel een mooi spiegelbeeld (zie foto´s). Op het moment zitten we in Potosi, het bekendste mijnstadje van Bolivia, op 4200 meter hoogte, waar we een paar dagen onze rust pakken. Nieuwjaar gaan we vieren in Sucre, waar we misschien een spaanse cursus zullen gaan volgen.

Alvast gelukkig nieuwjaar allemaal en geniet van jullie laatste vrije dagen, voor jullie het weten is het januari en begint de sleur weer...

Liefs

Elvira & Ruud