Ruud & Elvira in Latijns-Amerika

Huaraz & Trujillo

Elke keer als we denken het hoogtepunt van de reis bereikt te hebben, zien we de volgende dag weer nieuwe mooie en indrukwekkendedingen. Hierdoorontstaat het probleem dat we teveel fotos maken en deze natuurlijk met iedereen willen delen. Zo doen we nu even een snelle fotosessie van onze afgelopen week in Huaraz en de kuststad Trujillo.

Huaraz waskort samengevat: Ruud voor het eerst 2 dagen ziek met voedselvergifiting, mooie wandelingen in de Cordillera Blanca inclusiefeen bezoekje aan het prachtige meer 69 en´s werelds grootste plantgenaamd Puya Raymondi.Vanuit Huarazzijn we verder gereisd naar het noorden van Peru.

We belandden in het stranddorpje Huanchaco bij Trujillo, waar we heerlijk aan het strand relaxten met Pisco Sours, Elvira op een vissersbootje een tochtje maakte en prachtigezonsondergangen aanschouwden.. Maar daarbij had de omgeving ons nog veel meer te bieden. De stadscentrum vanTurjillo isadembenemend mooi dankzij haar velekoloniale gebouwen en erliggen meerderepre-incapiramides en paleizen in de zandheuvels rondom de stad.

Sommige van dezereuinesmet prachtige tekeningen en kleurrijke decoraties zijn wonderbaarlijkgoed bewaard gebleven, dat is dan ook erg goed te zien op de fotos (slechts een heel klein gedeelte is gerestaureerd).

Aangezien we Peru alweer bijna gaan verlaten konden we de nationale specialiteit niet aan ons neus voorbij laten gaan : Cavia! Lekker voor 1 keer, maar nooit meer!

Dikke kus vanaf het strand :p

Elvira & Ruud

Margot