Ruud & Elvira in Latijns-Amerika

Midden- en Noord Ecuador

...maar gelukkig is hier de update, de hond leeft nog!! En Ruud ook, ondanks een extra bezoekje aan een dure kliniek voor een bloedtest en X-ray. Gelukkig waren de testen negatief, maar we wouden toch even een dubbel check vanwege Ruud´s hoge koorts en longklachten. Ruud is inmiddels weer bijna helemaal de oude.Hij houdt hiermee de traditie hoog om elke reis een tijdje in het ziekenhuis door te brengen!!

Verder stond de afgelopen 1,5 week in teken van het indrukwekkende kratermeer Quilotoa, een busritje om de hoogste vulkaan van Ecuador, deChimborazo, en de ´helse beklimming´ van de hoogste actieve vulkaan ter wereld genaamd Cotopaxi.

Aangekomen in Quito reden we meteen, zoals altijd, naar een van de goedkoopste hostels van de stad. Dit keer stond ons een enorm positieve verrassing te wachten; het verwachte simpele kamertje bleek een heus penthouse inclusief eigen keuken, woonkamer, badkamer en chique zithoek!! Niet slecht, toch?

De processie op Goede Vrijdag was een bijzondere ervaring. Een eigenaardige verschijning, honderden gelovigen in paarse kledij door de straten van het oudecentrumslenterend, sommigen zichzelf pijnigend met loodzware houten kruisen (of zelfs met kaktussen) op de rug en de voeten geboeid met ijzeren kettingen, tot bloedens toe.

Een leuk dagtripje was naar de zaterdagmarkt in Otavalo, een dorp ten noorden van Quito. De markt maakte niet veel indruk omdat we inmiddels een markt-overkill hebben, maar de vele locals gekleed in prachtige kleding maakten veel goed.

Verder hebben we nog de toerist uitgehangen in en rondom Quito. Waar wij de basiliek op de foto wouden zetten, vroeg een Amerikaanse fotograaf óns te gebruiken als model voor een toeristische reclamecampagne voor Quito. We zijn benieuwd naar het resultaat!

Helaas zijn de foto´s van algelopen weken niet van hoogstaande kwaliteit vanwege een brakke camera. Hier komt hopelijk snel verandering in, als de douane van Ecuador snel meewerkt!! We wachten al een paar dagen tot de douane de camera eindelijk vrijgeeft en we deze (tegen hoge betaling!!) kunnen ophalen bij DHL in Quito.

De avonden brengen we gelukkig wel in goed gezelschap (Rick) en heerlijk eten (lees: Nederlandse pannenkoeken en pasta) door. Met een beetje geluk reizen we morgen dan eindelijk af naar Colombia, waar we ons best gaan doen de FARC te ontwijken!!!

Liefs Ruud & Elvira

Ingrid

De foto's geven een hele goede indruk van jullie belevenissen. Prachtig daar, vooral die krater. Is het toestel nog steeds niet aangekomen?